مالزی,تایلند,هندوستان,روسیه,ایتالیا,سنگاپور,بالی

حمله کشنده کرونا بر صنعت گردشگری

1398/12/19

کارکنان شرکت‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی پس از شیوع کرونا اطلاعات دقیق را در اختیار مراجعه کنندگان می‌گذارند و همزمان تلاش می‌کنند از لغو شدن سفرهای مشتریان خود جلوگیری کنند.


به گزارش مبین گشت، شیوع ویروس کرونا باعث افزایش نگرانی‌های بسیاری از مسافران و گردشگران شده است و صنعت گردشگری و آژانس‌های مسافرتی را با رکودی چشمگیر مواجه کرده است. کارکنان این بخش‌ها در تلاشند اطلاعات درست را در خصوص امکان ابتلاء مسافران در مقصد خود در اختیار آنان قرار دارند و همزمان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از لغو سفرها به کار می‌گیرند. با وجود این اقدامات، هر روز تعداد سفرهای لغو شده افزایش می‌یابد و بر تعداد افرادی که سفر خود را کنسل می‌کنند، افزوده می‌شود.

تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

آژانس‌های مسافرتی افراد زیادی را به کار گرفته‌اند تا به صورت حضوری و تلفنی مسافران و گردشگران را راهنمایی کنند. از آن‌جا که عواملی نظیر جنسیت، سن، شرایط جسمی و غیره در میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا و میزان خطرناک بودن آن تأثیر بسزایی دارد، در نتیجه مشاوران سلامت در آژانس‌های مسافرتی در خصوص امکان ابتلاء به کووید ۱۹ اطلاعات درست را در اختیار مراجعه کنندگان می‌گذارند. مشاوران سلامت در شرکت‌های گردشگری تلاش می‌کنند از لغو سفرهای خارجی افرادی که کم‌تر در معرض ابتلاء به ویروس کرونا هستند خودداری کنند اما با ناکامی‌های بسیاری مواجه می‌شوند. این افراد اطلاعات و منابع مورد نیاز خود را از طرف سازمان بهداشت جهانی دریافت و هر لحظه دانش خود را از این بیماری به روز می‌کنند. هدف آژانس‌های گردشگری از به‌کارگیری مشاورانی در خصوص بیماری کرونا کاهش نگرانی مردم نیست بلکه این شرکت‌ها قصد دارند با ارائه اطلاعات درست ترس‌های بی‌مورد را از گردشگران و مسافران دور کنند.

ویروس کرونا صنعت گردشگری

لغو مسافرت‌های داخلی و خارجی تنها چیزی نیست که باعث نگرانی دولت‌ها در بخش اقتصادی شده است، بازار سهام نیز به طور قابل توجهی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. پیش بینی شده است که بازارهای جهانی در هفته جاری، پس از بحران مالی ۲۰۰۸ که گریبانگیر بسیاری از کشورها در سراسر جهان شد، بدترین رکود اقتصادی را تجربه کنند. ارائه اطلاعات نادرست و اغلب کینه‌جویانه در خصوص کووید ۱۹ در رسانه‌ها بیش از خود ویروس در مردم نگرانی ایجاد کرده است. بنابراین وجود افراد قابل اعتماد در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی برای ارائه اطلاعات و آمار دقیق از کرونا ویروس در کاهش نگرانی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گردشگری جهانی

با وجود تلاش‌های بی‌وقفه برای کاهش رکود اقتصادی، به خصوص در صنعت گردشگری، هر روز بر تعداد افرادی که سفرهای خارجی خود را لغو می‌کنند، افزوده می‌شود. به همین منظور مدیران در بسیاری از هتل‌ها قیمت‌های خود را به طور چشمگیری کاهش داده‌اند اما همچنان تعداد سفرهای لغو شده روز به روز در حال افزایش است.

ویروس کرونا برای اولین بار در سی و یکم دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان ظهور پیدا کرد و پس از آن به سرعت در میان مردم چین منتشر شد و به بسیاری از کشورهای جهان رسید. این ویروس خطرناک تا کنون بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم در سراسر جهان را به خود آلوده کرده است که از این تعداد حدود سه هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. غیر از قطب جنوب، تمام قاره‌های جهان به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند و هر روز بر تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزوده می‌شود.

کرونا

منبع: ایمنا