میزان خسارت تاخیر در پروازها تعیین شد

میزان خسارت تاخیر در پروازها تعیین شد

سازمان هواپیمایی کشوری ویرایش جدید آیین‌نامه حقوق مسافران هوایی را منتشر کرد که طبق آن ایرلاین‌ها مکلف به پرداخت جریمه در صورت تاخیر شدند.

ویرایش جدید (شهریور ۹۸) آیین‌نامه حقوق مسافران هوایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد. در نسخه جدید آئین‌نامه حقوق مسافر در خصوص تأخیرهای پروازی تغییراتی اعمال شده است و ایرلاین‌ها مکلف به پرداخت خسارت به مسافران در صورت وجود تاخیر در برنامه پروازهایشان هستند.

بر اساس آیین‌نامه جدید، در صورت تأخیر پرواز از دو تا سه ساعت، از مسافران پذیرایی نوع اول (میان وعده) و در صورت تأخیر سه تا پنج ساعت از آن‌ها پذیرایی نوع اول (یکی از سه وعده اصلی) خواهد شد.

همچنین، در صورتی‌که میزان تأخیر پرواز از پنج ساعت بالاتر باشد، شرکت هواپیمایی موظف است علاوه بر پذیرایی نوع های اول و دوم، ۲۰ درصد قیمت بلیط هواپیما را به‌عنوان خسارت به مسافر مسترد کند. ضمن اینکه ایرلاین مذکور موظف به انتقال مسافران از طریق مسیرها یا هواپیماهای جایگزین خواهد بود. 

برای خرید بلیط هواپیما همیشه می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS