مالزی,تایلند,هندوستان,روسیه,ایتالیا,سنگاپور,بالی

بهترین شهرهای هند برای تحصیل

1397/10/20


کشوری با جمعیتی نزدیک به یک پنجم از جمعیت کل جهان کاملا متفاوت با هر کشور دیگری است. سرزمین امپراطورها و سلاطین بزرگ جهان که سالانه مسافران و گردشگران زیادی  را به خود جذب می کند.تورلحظه آخری هند ازگذشته تا به امروز مورد توجه دانشجویان ، توریستان و مسافران زیادی از کشورهای مختلف بوده و هست ،جاذبه های گردشگری ، امکانات آموزشی  و تحصیلی در دانشگاه های معتبر ، و بسیاری دیگر از جمله مواردی هستند که عموما هند را به عنوان مقصد سفر برمی گزینند. تحصیلات در این کشور از هر جای دنیا که باشید جهشی اعتقادی و فرهنگی در بر دارد. اگر تصمیم به تغییر و تحول گرفته‌اید و می‌خواهید در هند تحصیل کنید، ممکن است سر از یکی از شهر‌های در حال توسعه‌ی آن جا در بیاورید. کشور هند تشکیل شده از 50 شهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفر که تحکیم کننده این کشور هستند و بسیاری از جاذبه های گردشگری دهلی را در خود جای داده است. در این میان تعدادی از شهر های هند هستند که متناسب برای ادامه تحصیل می باشند. البته هر شهر با توجه به فعالیت‌های اقتصادی، پیچیدگی فرهنگی و فقر قابل توجه، منحصر به فرد است. با آژانس هواپیمایی مبین گشت همراه باشید تا در ادامه پنج شهر برتر برای تحصیل در هند را معرفی کنیم.


دهلی نو


دهلی نو، پایتخت شلوغ و پرجمعیت هند است. این شهر واقع در قلب شمالی کشور، از لحاظ بزرگی دومین شهر هند بوده و منزل گاه بیش از ۲۰ میلیون نفر است. با چنین جمعیت شهر‌ی‌ و ریکشاهایی (خودروهای سه چرخه‌ی مخصوص هندی) که مثل مور و ملخ در ترافیک جابجا می‌شوند، زندگی در دهلی نو برخی اوقات می‌تواند پر هرج و مرج باشد. ولی از همه مهم‌تر، این شهر برای خود یک آموزگار فوق‌العاده است. هر دفعه که از آپارتمان خود خارج می‌شوید یک ماجراجویی جدید است و هر روز برای شما یک درس زندگی است.


بمبئی (مومبای)


پرجمعیت‌ترین شهر هند و در عین حال ثروتمندترین شهر این کشور که قبلا با نام بمبئی شناخته می‌شد، علاوه بر این که مومبای مرکز اصلی تجارت و امور مالی است، به عنوان مرکز سرگرمی هند نیز شناخته می‌شود چون صنعت بالیوود را در خود جای داده است. مومبای، با توجه به این که قرن‌ها یکی از بنادر مهم دریای عربی بوده، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین شهرهای کل آسیا است. بیش از نیمی از ساکنین شهر در محله‌های زاغه زندگی می‌کنند و مسکن‌سازهای غیر رسمی نیز خانه‌ها را با تراکم بسیار بالا در کنار هم می‌سازند. احتمالا مومبای بیش از هر شهر دیگری تناقض هند مدرن را در بدنه‌ی خود دارد، اعتبار فاحش و وعده‌ی حضور در عرصه‌ی جهانی که از طرفی با چالش‌های دست و پنجه نرم کردن با فقر خدشه دار شده است.

حیدرآباد


امروزه،‌ حیدرآباد ترکیب رنگارنگی از بازارچه‌ها، موسیقی و معماری خیره‌کننده است. این شهر مرکز اصلی بیوتکنولوژی و تحقیقات دارویی در هند است، که برچسب «دره‌ی ژنوم» را از آن خود کرده است. حیدرآباد، ترکیبی شگفت‌انگیز از مدرنیته و سنت، گزینه‌ای فوق‌العاده برای تحصیل در هند است و نقطه‌ی شروعی عالی‌ برای سفر به هند با تور هند و به قسمت‌های جنوبی کشور نیز محسوب می‌شود. مرکز فرهنگی اصلی کشور، مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند در هند ادامه تحصیل دهند و در عین حال علاقه‌مند به سیاحت از جنوب هند هستند. این شهر به دلیل مرکزیت آن در تجارت مروارید و الماس به «شهر مرواریدها» معروف بوده که به مدت طولانی تحت سلطنت نظام بوده است.


جیپور

بخشی از مثلث طلایی که با دهلی و آگرا  همراه است و بزرگ‌ ترین شهر در استان غربی راجستان هند، جیپور نام دارد. این شهر به خاطر معماری منحصر به فردش که لقب «شهر صورتی» را به د نبال دارد، یکی از معروف‌ ترین مقصد های گردشگری کشور است. برخی از جاذبه‌های اصلی جیپور عبارتند از: کاخ شناور جال محل، رصدخانه‌ی جانتار ماتار و قلعه‌ی ناهارگار، مجتمعی عظیم مشرف بر شهر در بالای تپه‌های آراوالی. شاید در ابتدا از این شهر به عنوان جاذبه های گردشگری دهلی یاد شود ولی شهری بسیار پر رونق و دارا است که برای دانشجویان و دوست داران علم هم گزینه ای مناسب است. بازار، معبد، فیل‌سواری و هر چیزی که به ذهنتان خطور کند در جیپور هست. هم چنین این شهر به این موضوع شهرت دارد که یکی از بهترین نمونه ‌های برنامه‌ ریزی شهری در دنیا با طرح‌های زیربنایی است که حمل و نقل در اطراف شهر را مثل رعد سریع کرده است.



پونه

بعد از حیدر آباد یکی دیگر از شهر هایی که پیش رفت با سرعت بالا را پشت سر گذاشته است شهر پونه می باشد. این شهر  واقع در ساحل شرقی کشور که چند ساعتی بیش‌تر با مومبای فاصله ندارد، مرکز اصلی هنر و فرهنگ در هند است و  هم چنین در صنعت ساخت اتومبیل در حال پیشرفت است و به طور فزاینده‌ای در حوزه‌هایی چون فناوری اطلاعات درجات خوبی را کسب نموده است. جواهرلال نرهو، زمانی پونه را «آکسفورد و کمبریج هند» عنوان می‌کرد و توسط خیلی‌ها این شهر به عنوان مرکز برتر آموزشی و تحقیق در کشور در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این که پونه از لحاظ بزرگی و عظمت منزل گاه دومین دانشگاه هند (دانشگاه پونه) است، جمع کثیری از دانشجویان در این شهر به چشم می خورند و برای ادامه تحصیل به این شهر رفته اند.