مالزی,تایلند,هندوستان,روسیه,ایتالیا,سنگاپور,بالی

تور تایلند ارزان بانکوک پوکت عید۹۸

1397/11/16

تور تایلند ارزان بانکوک پوکت عید۹۸

تور تایلند, تور بانکوک, تور تایلند, تور پوکت, تور لحظه آخری پوکت, مجری مستقیم تور تایلند, تور ارزان تایلند, تور ارزان بانکوک, تور ارزان پوکت

تایلند یکی از کشورهایی است که در سالیان‌ اخیر برای رشد و پیشرفت خود بسیار به صنعت گردشگری متکی بوده است.

گردشگری در این کشور حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و سال گذشته به اندازه نیمی از جمعیت تایلند، توریست‌های خارجی از این کشور بازدید کرده‌اند. تایلند سالیانه تقریبا میزبان ۳۵,۴ میلیون گردشگر از سراسر جهان است و این میزان گردشگر نسبت به سال ۲۰۱۰ که گردشگران ورودی به تایلند از نصف این مقدار نیز کمتر بودند، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

تایلند هنوز هم می‌تواند شاهد رونق بخش گردشگری خود باشد و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۷,۶ میلیون گردشگر خارجی از این کشور جنوب شرق آسیایی بازدید کنند.

اما گردشگری یکی از آن نوع صنایعی است که در مقابل بی‌ثباتی کشور بسیار آسیب‌پذیر است. در نتیجه تغییر سلطنت در این کشور و تهدیدات تروریستی، پیش‌بینی می‌شد که تعداد گردشگران تایلند کاهش یابد، اما به نظر نمی‌رسد که این وقایع روی رشد گردشگری تایلند تاثیرگذار بوده باشند.

ورود گردشگران بین‌المللی به تایلند حدود ۸,۸ درصد رشد را نشان می‌دهد و به طبع همین افزایش گردشگر، میزان اشتغال‌زایی و هتل‌سازی در این کشور نیز رشد داشته است.

به‌منظور ترویج گردشگری، تایلند اتباع ۲۱ کشور را از دریافت ویزای این کشور معاف کرد و همین امر باعث شد که بازدید اتباع این ۲۱ کشور از تایلند حدود ۴,۵ درصد افزایش یابد. البته این معافیت ویزایی برای دولت تایلند چندان هم بی‌هزینه نبوده است و دولت این کشور از کسب حدود ۲۳۰ میلیون دلار به خاطر معافیت ویزایی محروم شد.

این اولین بار نیست که درآمد دولت تایلند از بخش ویزا کاهش می‌یابد. در سال ۲۰۱۶ نیز هزینه ویزای تایلند حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

افزایش گردشگران در تایلند مشکلاتی را برای جاذبه‌های طبیعی این کشور ایجاد کرده است و مقامات این کشور مجبور شدند ساحل معروف مایا را به صورت موقف ببندند. صخره‌های مرجانی این ساحل به دلیل افزایش گردشگران و اکوسیستم شکننده جزیره تقریبا نابوده شده‌اند.

برای مشاهده تور تایلند اینجا کلیک کنید و برای بازگشت به صفحه اصلی اینجا کلیک کنید